Afvallen 2016

Veel mensen die op hun gewicht letten - of proberen om wat kilootjes kwijt te raken - wenden tot hun badkamer schaal. Maar dat oude vertrouwde stand-by is niet de enige manier om je maat te meten. Een andere mogelijkheid om te overwegen is uw vetpercentage.

Lichaamsvet: Wat zijn de gevaren?

Wanneer de meeste van ons de woorden te horen "lichaamsvet" ze hebben directe negatieve connotatie. Echter, in de juiste verhouding, vet is eigenlijk essentieel voor onze voeding en gezondheid. In de niet-zo-ver verleden, de mogelijkheid om extra lichaam vet op te slaan toegestaan ​​onze voorouders om te overleven in tijden van hongersnood, toen het eten was moeilijk te komen. Zelfs vandaag de dag is het essentieel om het lichaam te laten functioneren, om lichaamswarmte te behouden en om organen te beschermen tegen trauma.

Problemen ontstaan ​​wanneer ons lichaam te veel vet op te slaan. Dit kan leiden tot verschillende gezondheidsproblemen, zoals hoge cholesterol, hoge bloeddruk, glucose-intolerantie en insulineresistentie. Vooral gevaarlijk is opgeslagen vet in de taille creëert, wordt vaak een "appel-vormige" body, in tegenstelling tot vet op de heupen en dijen, een "peervormig" body.

"Normal lichaamsvet voor mannen is ongeveer 8 tot 15 procent van hun totale lichaamsgewicht en voor vrouwen ongeveer 20 tot 30 procent", zegt Caroline Apovian, MD, associate professor in de geneeskunde en kindergeneeskunde aan de Boston University School of Medicine en directeur van het Center voor Voeding en Weight management bij Boston Medical Center.

Lichaamsvet: Hoe kan het worden gemeten?


Er zijn verschillende manieren om de hoeveelheid lichaamsvet een persoon draagt ​​meten. "De meest nauwkeurige methode is 'onderwater wegen', die de persoon weegt op het land en vervolgens onder water", zegt Mary M. Flynn, PhD, RD, chief research diëtist en assistent-professor in de geneeskunde aan de Miriam Ziekenhuis en Brown University in Providence, RI "Maar materieel is erg duur en niet beschikbaar."

Een andere vrij nauwkeurig optie is Bio-elektrische Impedantie Analyse (BIA). BIA bestaat uit elektroden op iemands handen en voeten geplaatst terwijl een stroom (die niet voelbaar is) door het lichaam wordt gevoerd. Vet minder water en is beter bestand tegen de stroom terwijl spier, die meer water bevat, is minder weerstand. De verkregen cijfers zijn in een vergelijking die het percentage vet en mager weefsel cijfers ingevoerd.

De eenvoudigste methode is het meten van de tailleomtrek en het bepalen van de Body Mass Index (BMI). Een taille omtrek meer dan 35 duim voor vrouwen en 40 inch voor mannen is reden tot bezorgdheid.

Uitzoeken BMI gaat om een ​​beetje meer berekening. BMI wordt gedaan door je gewicht te vermenigvuldigen in ponden door 703, vervolgens te delen dat getal door uw lengte in centimeters twee keer. Als het resultaat minder is dan 18,5, het individu ondergewicht, 18,5-24,9 normaal; 25,0-29,9 is overgewicht; en meer dan 30 is zwaarlijvig.

"Maar je moet zich bewust zijn van deze disclaimer. BMI alleen is niet een indicatie van lichaamsvet, vooral bij sporters en bodybuilders. Opgroeiende kinderen jonger dan 18 jaar moeten ook voorkomen dat het gebruik van BMI, "zegt Elizabeth Downs, RD, klinische diëtist bij het Montefiore Medical Center in het Universitair Ziekenhuis van het Albert Einstein College of Medicine in de Bronx, N.Y.

Een laatste manier om te bepalen lichaamsvet behulp huid calipers vet op specifieke plaatsen in het lichaam te meten. Echter, niet alleen is het gemakkelijk om fouten te maken, maar deze methode ook geen inwendige vet of vet in de dijen en borsten vrouwen meten.

Uiteindelijk is het percentage lichaamsvet is gewoon een ander nummer in de gezondheidszorg vergelijking. En als je niet tevreden bent met het resultaat, alles wat er nodig is het toevoegen van oefening en snijden calorieën te krijgen in de goede richting.